woensdag 15 januari 2014

Kalkwas effect met PTMD verf


Ik gebruik al zo'n vijf jaar de PTMD verf om mijn eigen meubels
en die van Nouveau Vivre te behandelen.
Het is een makkelijke verf om te verwerken en heel snel droog,
dus snel resultaat en daar hou ik wel van.
Als ik s'morgens aan een meubeltje begin wil ik het het liefst s'avonds al kunnen inrichten.

Bij dit tafeltje ben ik gaan experimenteren met de PTMD verf.
Eerst heb ik het tafeltje goed ontvet en daarna de eerste laag verf  swish grey aangebracht heel even een paar minuten laten drogen en toen met een lichtere tint Suede grey, met een kwast voorzichtig wat vegen aanbrengen en dan vervagen. Het resultaat is mooie kalkachtige uitstraling en met een half uur was het tafeltje klaar. Nog even drogen (hooguit 2 uur) en het kon ingericht worden....




1 opmerking:

  1. Wat leuk dat je ook met een blog bent begonnen. Ik kom altijd graag in je winkel en nu ook nog op deze manier een kijkje bij je nemen. Erg leuk hoor!

    Gr. Gonda

    BeantwoordenVerwijderen